Log in

I forgot my password



cBox

Latest topics

» Mélységiek
by Jerobeam Sun Apr 07, 2019 11:39 am

» Démonok
by Jerobeam Sun Apr 07, 2019 12:42 am

» Tündék, sötét tündék
by Jerobeam Sat Apr 06, 2019 1:32 pm

» Bestiárium
by XIII. Sixtus Wed Apr 03, 2019 9:30 pm

» Kultisták
by Jerobeam Tue Apr 02, 2019 10:41 pm

» Your first subject
by Jerobeam Tue Apr 02, 2019 9:14 pm

» A protestáns Egyház
by XIII. Sixtus Mon Apr 01, 2019 11:25 pm

» Diachonos
by Jerobeam Mon Apr 01, 2019 9:14 pm

» Vámpírok
by Jerobeam Mon Apr 01, 2019 8:25 pm

Most active topic starters
Jerobeam
Képzettségek 1szava10Képzettségek Voting_bar2Képzettségek 1szava11 
Kultista Tündér
Képzettségek 1szava10Képzettségek Voting_bar2Képzettségek 1szava11 
XIII. Sixtus
Képzettségek 1szava10Képzettségek Voting_bar2Képzettségek 1szava11 

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 11 on Sun Feb 03, 2019 11:41 am
May 2019
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar

QfA Discord

You are not connected. Please login or register

Képzettségek

Go down  Message [Page 1 of 1]

1Képzettségek Empty Képzettségek on Tue Dec 18, 2018 11:00 am

"Háború idején néha egy hozzáértő kőműves százszor annyit tud érni a megfelelő helyen, mint ezer katona ugyanott."
- Bludtsern mondás


A varázslatokat és az egyes fajok különleges adottságait leszámítva egy-egy karakter számos olyan furfang és tudomány ismerője lehet, amiket csak hosszas gyakorlás árán lehet elsajátítani. Ezeket a képességeket nevezzük képzettségeknek, vagy kasztfüggetlen képességeknek.


Miket érdemes tudni?
Ezek a képességek többnyire igen hasznosak, s sok területen képesek többé-kevésbé megsegíteni a játékosokat, éppen ezért nem lehet végtelen számú belőlük. Minden karakternek pontosan annyi kasztfüggetlen képessége lehet, mint amennyi a karakter szintje. Ez annyit jelent, hogy egy 10-es szintű karakter maximálisan 10-et ismerhet. Ebbe a limitbe azok a képzettségek is beletartoznak, amiket a karakter szövetségesei birtokolnak. Bizonyos képességeknek emellett plusz megszerzési feltételei is vannak, például egy pályázat írása.


Nyelvek és Írások:

Név: Német
Ár: - (kezdéskor mindenki megkapja)
Tanulás: -
Leírás: Veronia kontinensén a legelterjedtebb nyelv, eredetileg az emberek hozták ide. Bár nagyon
hasonlít az eredeti, földi némethez, valójában sokkal jobban keveredett a svéddel és norvéggal.
Minden játékos karakter ismeri és nem számít bele a képzettségek szinthez kötött limitjébe.

Név: Angol
Ár: 1000 váltó, a Tündék és Sötét Tündék kezdéskor megkaphatják.
Tanulás: -
Leírás: A tündék nyelve az angol, sok aspektusában a Földi óangol nyelvhez hasonlít. Elengedhetetlen
azon nem-tünde karakterek számára, akik jobb kapcsolatot szeretnének a Tündékkel és a Sötét
Tündékkel ápolni. Az előbbi fajok egy tagja taníthatja meg a játékost a nyelvre.

Név: Latin
Ár: 1000 váltó, az Egyház tagjai és a Protestánsok kezdéskor megkaphatják.
Tanulás: -
Leírás: Bár senki sem beszéli, nagyon fontos nyelv, hiszen a régi történelemkönyvek és egyházi iratok
ezen a nyelven íródtak. Napjainkban a papok és történészek használják, és a régi hittérítők hurcolták
be Veroniára. A játékos valamely egyház tagjától sajátíthatja el a nyelvet.

Név: Rúnaírás
Ár: 1000 váltó, a Rúnamágusok kezdéskor megkapják
Tanulás: -
Leírás: A régi korok vikingjei által használt írás, ma már csak a rúnamágusok ismerik. Gyakorlati
haszna legfeljebb a titkosításban lehet, bár néhányan azt állítják, hogy léteznek rúnakövek veronia
területén, amik nagyon régi történeteket mesélnek. Rúnamágus-mesterek megtaníthatják ra a
játékost. Rúnamágusoknak nem számít bele a képzettségek szint szerinti limitjébe.

Név: Héber (Angyalok Vésete)
Ár: 1000 váltó, nefilimek kezdéskor megkaphatják
Tanulás: -
Leírás: A nefilimek természetes nyelve, valamint a Veronián elszórva található angyalromok falain
található vésetek nyelve. Bármely nefilim vagy fontosabb veroniai tudós tuja tanítani.

Név: Írni és olvasni tudás
Ár: 500 váltó (Az egyháziak, varázslók, tudásdémonok, Neulanderek kezdéskor megkapják)
Tanulás: -
Leírás: Csak úgy, mint nálunk, a középkorban sem volt sosem biztosnak vett dolog az, hogy egy ember
képes-e olvasni vagy sem... Még nemesek is akadtak, akiknek fogalma sem volt a betűvetésről, ám
szerencsére aki felszerelkezik eme képességgel, annak nem lehet efféle gondja. Az egyháziaknak, varázslóknak, tudásdémonoknak és Neulander-vámpíroknak nem számít bele a képzettségek szint szerinti limitjébe.


Mesterképzettségek:

Ezek elsajátításával a karakter valamely fegyver használatában tökéletesedik ki, viszont érdemes megfontoltan választani, hiszen más mesterképzettség ezután nem választható, ráadásul a többi fegyverét nehézkesen fogja tudni kezelni! Ötös szint után lehetséges, és a karakternek legalább három szintig kell használni az adott fegyvert előtte. Az így megtanult fegyverhasználattal a karakter az ugyanolyan fegyvert használó, nem mester ellenfelét szinte mindig legyőzi, akár 2-3 szint különbséggel is. Mindig egy nagy szintű, az adott fegyverben mester NJK tudja a játékost valamely fegyverrel továbbképezni. A mesterképzettség, bár egy extra képesség is jár hozzá, csupán csak egy helyet foglal el a maximálisa birtokolható képzettségek közül.


Név: Mesterképzettség: Tőrök
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, harminc centiméternél rövidebb pengéjű tőrrel bánni. No ez persze nem azt jelenti, hogy képes lesz kiblokkolni egy pöröly csapását, sokkal inkább pontosak és halkak lesznek vele. Egykezes kardokat már háríthat így a játékos. Megkapja a Hátbaszúrás képességet.

Név: Hátbaszúrás
Szükséges: Tőr, Kard, Hegyes/Éles, nem túl hosszú tárgy
Leírás: A használó a célpontja mögül képes halálos támadást indítani ellenfele ellen. Néhány másodperc célzást és rákészülést, na meg észrevétlenséget igényel.


Név: Mesterképzettség: Kardok
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, harminc centiméternél hosszabb pengéjű, egy és kétkezes karddal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és akár nagyobb fegyverek csapásait is képes lesz hárítani könnyedebben. A kardforgató mesterek használhatják a Lefegyverzés képességet (ami nem egyezik a Zsoldos lefegyverzésével.)

Név: Lefegyverzés
Szükséges: Kard, Buzogány, Fejsze, Szálfegyver
Leírás: A használó egy erőteljes csapással kiüti ellenfele kezéből a fegyverét vagy pajzsát.


Név: Mesterképzettség: Balta
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, egykezes baltával bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és akár nagyobb fegyverek csapásait is képes lesz hárítani könnyedebben. A páncélátütés és a sebesség is sokat javul. Az ilyen karakterek használhatják a Berzerker képességet.

Név: Berzerker
Szükséges: Kard, Buzogány, Balta
Leírás: A használót harci düh keríti hatalmába, így az oly' intenzívséggel veti magát a csatába, hogy ellenfelei jó eséllyel megrémülnek. A fájdalmat is kevésbé érzi ilyenkor. Két percig tart.


Név: Mesterképzettség: Csatabárd
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, kétkezes bárddal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és gyakorlatilag bármilyen páncélt képesek lesznek felhasítani. Fegyverük lassabban kopik, gyorsaságuk is javul. Az ilyen karakterek használhatják a Pengevihar képességet.

Név: Pengevihar
Szükséges: Csatabárd, Kétkezes kard
Leírás: A képesség használója villámgyorsan elkezd forogni a nehéz fegyverével akár tíz másodpercig is, borzalmasan összekaszabolva mindent, ami a fegyver hatókörébe kerül. A művelet után a használó megszédül egy másodpercre.


Név: Mesterképzettség: Buzogány
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, egykezes buzogánnyal vagy kalapáccsal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz támadásában és sebességében, és ütéseit nagyon nehéz lesz hárítani.  Az ilyen karakterek használhatják a Meteorképességet.

Név: Meteor
Szükséges: Buzogány, Pöröly, Nehéz, markolattal rendelkező tárgy
Leírás: A képesség használója felugrik a levegőbe, ahol egyet fordulva a föld felé dobja kiválasztott tárgyát. Az, a becsapódás helyén összezúz mindent és feldönti az összes célpontot egy három méteres körzetben, viszont logikusan lefegyverzi a támadót. Az eldobott fegyver természetesen összeszedhető.


Név: Mesterképzettség: Pöröly
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, kétkezes pöröllyel bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, és gyakorlatilag bármilyen pajzsot képesek lesznek szétzúzni, legyen az fizikai vagy mágikus. Az ütések ereje drasztikusan megnő.. Az ilyen karakterek használhatják a Földrengés képességet.

Név: Földrengés
Szükséges: Pöröly, Csatabárd
Leírás: A képesség használója egy elemi erejű ütést mér a földre, amitől az berepedezik és olyan erővel megremeg a fegyver becsapódási helye körül, hogy a 80 kilónál könnyebb dolgokat felborítja (ez humanoidokat is jelent). Hatóköre 2 méter.


Név: Mesterképzettség: Lándzsa
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, két méternél hosszabb lándzsával bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz a támadásban, és természetes könnyedséggel lesz képes az ellenfelek gyengepontjait megtalálni. Az döfései gyorsasága megnő. Az ilyen karakterek használhatják a Fullánk képességet.

Név: Fullánk
Szükséges: Lándzsa
Leírás: A képesség használója egy villámgyors döfést indít, mely olyan erejű, ami bármilyen pajzsot képes átütni, és felnyársal mindent a lándzsa útjában.


Név: Mesterképzettség: Korbács
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz a démonok különleges háromágú korbácsával bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz a támadásban, és ha csúcsformában van, háríthatja az ellenfele hosszú fegyvereit. Az ilyen karakterek használhatják a Fojtásképességet.

Név: Fojtás
Szükséges: Korbács, Nagyon erős kötél, sodrony
Leírás: A képesség használója ellenfelének nyaka köré tekeri a fegyverét vagy a kötelet, és fojtogatni kezdi. Ha az illető nem szabadul ki hamar, könnyen elájulhat vagy meghalhat.


Név: Mesterképzettség: Bot
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen, legalább másfél méteres bottal bánni. Az így képzett karakter ügyesebb lesz mind a támadásban, mind a védekezésben, sebességük az egekig szökik és képesek lesznek ösztönösen gyenge pontokat támadni. Az ilyen karakterek használhatják a Kibillentés képességet.

Név: Kibillentés
Szükséges: Szálfegyver
Leírás: A képesség használója egy trükkös mozdulattal megtaszítja ellenfelét, aki ettől egyensúlyát veszíti, és elesik. Kikötés, hogy az ellenfél nem lehet 4 méternél magasabb.


Név: Mesterképzettség: Pajzs
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen pajzzsal kiválóan védekezni. Az így képzett karakter könnyedén védheti az egyszerűbb csapásokat és még üthet is pajzsával. Igazából nem fegyver, de a pajzs is kiválóbb képzéssel. Természetesen a védelmi érték az rengeteget javul. Az ilyen karakterek megkapják a Bástya passzív képességet.

Név: Bástya
Szükséges: Pajzs
Leírás: Ezen passzív képesség birtoklói képesek a pajzsukkal hárítani az egyes szintű mágiákat, mintha azok fizikai támadások lennének.


Név: Mesterképzettség: Íj
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz bármilyen íjjal bánni. Az így képzett karakter pontossága, tűzsebessége és lőtávolsága javul. Séta közben is képesek lesznek pontosan lőni. Az ilyen karakterek használhatják a Vakítás képességet.

Név: Vakítás
Szükséges: Íj, Dobófegyver
Leírás: A képesség használója egy rendkívül pontos képességgel képes ellenfelének szemébe egy jól irányzott nyilat juttatni. (Játékos elleni harcban nem használható!)


Név: Mesterképzettség: Számszeríj
Ár: 2000 váltó
Leírás: A játékos mesteri szinten képes lesz a Schwarzjägerek számszeríjával bánni. Az így képzett karakter pontossága, tűzsebessége és lőtávolsága javul. Az újratöltési sebessége megközelíti egy átlagos íjászét. Séta közben is képesek lesznek pontosan lőni. Az ilyen karakterek megkapják a Duplázás passzív képességet. (Nem azonos az emberi Íjász képességével!)

Név: Duplázás
Szükséges: Számszeríj
Leírás: A képesség használója egyszerre két tüskét is képes lesz betölteni fegyverébe. Mindkét tüske pontosan célba talál.


Mesterségek:

Különféle nagyfokú hozzáértést és precizitást igénylő képzettségek, melyekkel értékes felszerelésre lehet szert tenni. Az egyes szakmák űzésének egyik feltétele, hogy a hozzá tartozó képzettséget elsajátítsa a karakter. Közülük egy karakternek maximum kettő szakmája lehet. Az első mesterség felvételének ára 1000 váltó, a másodiknak 3000 váltó. Ezekről részletesebben a Mesterségek leírásánál olvashatsz.


Név: Mesterség - Fegyverkészítés
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: 800 szó
Leírás: A különféle harcászati eszközök és a hozzájuk tartozó bűvigék készítésének művészete, melyek a veroniai kovácsok és fegyverkészítők adnak tovább generációról generációra.


Név: Mesterség - Páncélkészítés
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: 800 szó
Leírás: Különböző feladatokra optimalizált vértezeket, védőfelszerelések és az azokat védő mágikus erősítésekkel foglalkozó szakma, s egyben a kovácsolás másik nagy ágazata.


Név: Mesterség - Ékszerészet
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: 800 szó
Leírás: Mágikus tulajdonságú, vagy csak egyszerűen szép, értékes ékszerek készítésére szakosodott mesterség. Az ékszerek gyakran jelentősen növelik viselőjük erejét és teljesítményét, de gyakran hordozhatnak egyéb, sok szituációban hasznos mágikus képességeket.


Név: Mesterség - Alkímia
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: 800 szó
Leírás: Változatos főzetek, egyedi növényi összetevők és mágikus tulajdonságú italok készítését lehetővé tévő szakma. A bájitalok egy része a készítőt segíti a harcban, másik része pedig az ellenfelét hátráltatja, akár meg is ölheti.


Név: Mesterség - Mérnök
Ár: 1000-3000 váltó
Tanulás: 800 szó
Leírás: Megannyi kenyere, hasznos eszköz tárháza ez a szakma, igaz a holmik, amiket készíteni lehet vele nem feltétlenül harcra lettek kitalálva, de sokszor segítik meg a bajbajutott kalandort útjai során.


Gyűjtögető képzettségek:

Ezek a képességek főleg a különféle értékes nyersanyagok megtalálásban és felhalmozásában segítenek. Mesterségek mellé használva kifejezetten profitálóak lehetnek.


Név: Figyelő szem
Ár: -
Tanulás: Csak mesterséggel rendelkező karakterek tanulhatják meg
Leírás: A szakképzett mesterember ösztönösen észreveszi a szakterületéhez használt hozzávalókat a kalandjai során, így egy-egy küldetés végén véletlenszerűen meghatározott hozzávalók birtokába kerül.

Név: Zöld Ujjak
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Néha szerencsére akad lehetőség arra, hogy az ember az erdőt járva szembe találkozzon egy jó bokor kamillával, s ügyesen le tudja szüretelni azt, hazaérve finom teát készítve belőle. Aki nem csak vakon tépkedi, hanem ügyesen gyűjti be az összetevőket, minden ilyen lehetőség esetén képes pontosan eggyel több növényi vagy gomba nyersanyagot kinyerni. (Arénában is él)

Név: Gyakorlott kinyerő
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Nem terem minden árkon-bokron érctelér, pont emiatt olyan fontos az, hogy az ember képes legyen a lehető legjobban kinyerni az így talált fémeket, elvégre csákányt lóbálni mindenki tud, de csákány lóbálni jól, már gyakorlást igényel. Aki rendelkezik eme képességgel, minden ilyen lehetőségnél eggyel több nyersanyagot képes kinyerni. (Arénában is él)

Név: Nyúzómester
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 1000 szó
Leírás: Megölni egy szörnyet nem túlzottan nagy kunszt, elvégre előbb-utóbb biztosan képes leszel belőle annyi vért eltávolítani, hogy hála az égnek kimúljon végre… No, ám mi következek ezután? Nem nagy cucc megnyúzni egy őzt, ha igaz, valószínűleg öt darabra tépve is a bőrt… Keveseknek megy ez majd olyan jól, hogy azonnal viselhető is legyen, cserzés után. Aki tisztában van a nyúzás, s az állatok szerveinek kinyerésével, azok minden ilyen lehetőségnél eggyel több nyersanyagot tudhat magának. (Arénában is él)

Név: Alkudozás
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: A karakter képes váltóra pontosan megállapítani egy adott tárgy értékét, már amennyiben tisztában van a tárgy minden tulajdonságával. Ezzel együtt remekül tud alkudozni is, amit kamatoztathat a küldetések során, emellett pedig a kalandok alatt felbukkanó vándorkereskedőktől és kétszer annyi ritka nyersanyagot vehet ugyanannyi váltóért.


Állatismeret

Természetesen az állatok szelídítéséhez tudni kell egyet s mást, ezeket pedig ezekben a passzívokban lehet elsajátítani.

Név: Állatismeret: Emlősök
Ár: 1000 váltó
Leírás: A karakter az emlősállatok terén nagyfokú ismeretre tesz szert, képes lesz felismerni és megkülönböztetni, valamint utasítani egy idomított példányt, aki kötődik hozzá.

Név: Állatismeret: Madarak
Ár: 1000 váltó
Leírás: A karakter a madarak terén nagyfokú ismeretre tesz szert, képes lesz felismerni és megkülönböztetni, valamint utasítani egy idomított példányt, aki kötődik hozzá.

Név: Állatismeret: Hüllők
Ár: 1000 váltó
Leírás: A karakter a hüllők terén nagyfokú ismeretre tesz szert, képes lesz felismerni és megkülönböztetni, valamint utasítani egy idomított példányt, aki kötődik hozzá.

Név: Lovaglás
Ár: 1000 váltó
Leírás: A karakter megtanul kiválóan lovagolni, a lovakról gondoskodni és csatában használni őket.


Általános képzettségek

Név: Ügyes úszó
Ár: 500 váltó (Nehézpáncélos karakterek nem tanulhatják meg)
Tanulás: 500 szó
Leírás: A fene se gondolná, de néha egyszerűen hihetetlenül hasznos tud lenni, ha az ember nem fullad meg az első pocsolyában. Úszni persze szinte mindenki tud, már csak ösztönösen is persze, de amikor páncél is van az emberen, azonnal harc lesz az életéért. Az ügyes úszó képességgel rendelkező karakter képes effektíven és gyorsan közlekedni vízben, emellett pedig közepes páncéllal is képes lesz úszni, valamint pedig képessé válik az átlagosnál kétszer tovább tartani a lélegzetét.

Név: Alkoholtolerancia
Ár: 500 váltó
Tanulás: 500, szó vagy egy tivornyás móka
Leírás: Vannak olyan alkalmak, amikor az ivás bizony nem lehetőség, hanem kötelesség. Sok karakter lelte már halálát sunyi inkvizítoroknak köszönhetően, akik leitatták őket, majd könnyű szerrel elvágták a torkukat. Elegendő ivás és kemény gyakorlásnak hála a karakter képes kifejleszteni egy komoly toleranciát a legtöményebb szeszekkel szemben is, csakis hihetetlen tetemes adag piától kidőlve.

Név: Fáradhatatlan
Ár: 500 váltó
Tanulás: -
Leírás: Erre vagy éppen arra, de akárhogyan is nézzük, az utazás egy rettenetesen fárasztó dolog. A Fáradhatatlan képességgel rendelkező karakter képes akár két napot is kibírni jelentősebb pihenés nélkül, megnövelve akár a menekülési távot, akár simán az utazás sebességét, emellett pedig nagy súlyokat cipelve is képes változatlan sebességgel, különösebb fáradtság nélkül menetelni. Harcra is hatással lehet.

Név: Sekély álom
Ár: 1000 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: A karakter álma könnyed, nyúl módra alussza át az éjszakát, s ennek köszönhetően könnyebben felébred valamilyen közeledő veszély zajára, ami egy kifejezetten hasznos képesség lehet, ha az ember a szabadban tölti az éjszakát.

Név: Elsősegély
Ár: 1000 váltó (Rotmantelek kezdéskor megkaphatják)
Tanulás: 1000 szó
Leírás: A legtöbb karakter képes bekötni egy sebet, illetve ráköpni egyet, hogy fertőtlenítse kissé...ám a tudomány megáll egy rossz helyen vétett vágás esetében, s mikor mindenfele fröcsköl a vér, sokan hajlamosak csak legyinteni egyet, s halottnak nyilvánítani a delikvenst. Aki viszont jártas az elsősegélyben, képes akár súlyos sebeket is megfelelően ellátni, törött csontokat sínezni, vérzést csillapítani. A képességhez jár egy alap orvosi felszerelés is.

Név: Pusztakezes Harc
Ár: 2000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Bár a harc hevében egy-két jó mozdulat ösztönösen is sikerül a játékosnak, természetesen egyik karakter sem profi boxoló vagy hivatásos pankrátor. A jó, tudatos fegyvertelen közelharchoz jó sok gyakorlás, na meg egy szakértő mester szükséges. Ezen képzettséget bármely nagy rangú katonai személy megtaníthatja a játékosnak, s ismeretével az kiválóan fog boldogulni fegyverek nélkül is, már amennyire a karaktere testfelépítése ezt engedi.

Név: Szerencse fia
Ár: 2000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Vannak emberek, akik egyszerűen csak szerencsések lesznek egyik napról a másikra. Legyen az pár extra váltó a földön, talán egy szerencsés találkozás, vagy pusztán csak valami banális mindennapi áldás. Minden kalandban, ha a karakter sorsáról a kocka negatívan döntene, a játékos a mesélő irányába jelezve újradobathatja azt három körönként egyszer.

Név: Térképészet, tájékozódás és tájismeret
Ár: 1000 váltó
Tanulás: -
Leírás: Lehetővé teszi a karakter számára, hogy szinte bárhol képes legyen tartózkodásának pontos helyét meghatározni. Ehhez továbbá tartozik egy átfogó ismeret is a különböző tájakról, településekről. A képesség magában foglalja továbbá a navigációhoz szükséges csillagászati és térképészeti ismeretet is, akár szextáns alkalmazást is, lehetővé téve a tengeri tájékozódást.

Név: Zsebmetszés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: Szarkák, tolvajok, zsiványok. Bármerre is jár az ember, mindenhol belebotlik azokba a jómadarakba, akik gondolkodás nélkül megrövidítenék az erszényünket. A Zsebmetszéssel rendelkező karakterek képesek NJK-k zsebéből küldetésekkor kulcsot, esetleg pénzt elemelni, testükről pedig gyűrűt, nyakéket, zsebórát.

Név: Zártörés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 500 szó
Leírás: A legtöbb ember képes kinyitni az ajtót tolvajkulcsokkal, ám egy igazán ügyes besurranónak egy tőr, s egy hajtű is elég ehhez, amiből mindig lesz nála, szerencsére. A zártöréshez értő karakterek bármilyen nem meteorit, vagy főúri zárat képesek feltörni. Megfelelő felszereléssel akár az utóbbiakat is, de ahhoz speciális eszközök kellenek.

Név: Mágia érzékelés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter képessé válik az alacsonyabb szintű (Akár egyes) karakterekből áradó mágia érzékelésére, legyen az vámpír, démon, nekromanta, udvari, szent vagy esetleg természetmágia. Képes megállapítani úgy 10 méterről, ha valaki nem laikus a varázslatok idézésben (Fontos, ösztönszerű használatokat nem érzékel). Tárgyakat, épületeket, s mágikus aurákat is érzékel. Azok hatását nem, csak azt, hogy mágikusak. Egy képesség használatát szint*10 méterről képes érzékelni.

Név: Szilárd elhatározás
Ár: 1500 váltó
Tanulás: -
Leírás: Sokan megriadnak egy-egy nehéz döntés, vagy egy kriptai lény látványától... Megint mások csak erőt merítenek belőle. Az Akaraterős karakterre gyengébben hat minden olyan képesség, mely az elmét befolyásolja valamilyen módon. Ez működik a csábdémonok hatására, illetve a mélységiekre is (természetesen relatívan).

Név: Méreg tolerancia  
Ár: 1500 váltó
Tanulás: -
Leírás: A mérgek mindig is az egyik legveszélyesebb fegyverek voltak egy képzett kézben... Egy rossz mozdulat, s a gyorsan ható bénítófolyadékok és viszketőporok teljesen ellehetetlenítik az ember harcát, nem beszélve a gyilkos, ételbe csempészett ármányról. Szerencsére hosszas kínok útján kifejleszthető némi tolerancia ezek ellen, s elegendő milliliterről milliliterre emelt mennyiség után a Méreg toleranciával rendelkező karakter a legtöbb méregtől csupán csak fejfájást, vagy talán még azt se fog kapni.

Név: Rejtőzködés
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Csöndben mozogni nem egy könnyű dolog! Mindegy, hogy tömegbe bújva, vagy esetleg egy csöndes sarokba, egy hordóba, vagy akárhova is, de a Rejtőzködéssel rendelkező karakter képes lesz pillanatok alatt eltűnni az emberek szeme elől, s felszívódni, pont mint a kámfor, s mozgása is könnyedebb lesz, szinte hangtalan, ami megkönnyíti a dolgát, ha észrevétlenül akar mozogni.

Név: Nyomolvasás
Ár: 1500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Az erdő olyan, mint egy térkép a hozzá értő szemnek… Persze igaz, a térképhez is érteni kell, de hát ez már más mese. Aki nem tudja mit tesz, nem fogja megismerni a kijárt csapásokat, az elmosódott nyomokat. Egy képzett nyomolvasónak persze ilyesmi problémája nincsen, s tökéletesen tud követni egy állatot, vagy éppen embert, ha arról van szó. Minden területen működik, kivéve a sivatagot, s a Pusztaföld azon részeit, ahol annyira esik a hó, hogy azonnal elfedi a nyomokat.

Név: Éjszakai látás
Ár: 1500 váltó (Vámpírok és Sötételfek kezdéskor megkaphatják)
Tanulás: -
Leírás: Az éjszaka sok veszélyt és csapdát cipel magával, nem egy kalandor lelte már halálát a nem látott ragadozó által, mely a sötét lombok közül vetette magát reá. Emellett persze Veronia csodás hely, s a megfelelő főzetek és növények hosszútávon való fogyasztásának hála aki a képesség birtokában van, képessé válhat tisztán látni az éjszakában is, ha nem is nappali pontossággal, de pont annyira, hogy ne érje utol a veszte a kelleténél gyorsabban.

Név: Ambidexter
Ár: 2000 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Akad pár ember, aki úgy születik, hogy mindkét kezét tökéletesen képes használni, ám a többiek számára ez egyszerű luxusnak számít, s lényegében nem is nagyon van rá szükségük. Ennek ellenére elég gyakorlással egy átlagos ember is képes elsajátítani gyengébbik keze szinte domináns ügyességűvé tételét, lehetővé téve, hogy mindkét kezét képes legyen használni összetett feladatokra, mint például az írás, zárfeltörés, vagy bármi pepecselés, vagy akár mindkét kezébe egy-egy fegyver forgatása.

Név: Gesztusolvasás
Ár: 2000 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: Ahogy azt is megtanulhatja az ember, hogy hogyan kommunikáljon akár egy szó nélkül is, úgy azt is el lehet sajátítani, hogy hogyan ismerje fel ezeket a jeleket. Ugyan a többségből nagyon könnyű kiolvasni a dolgokat, vannak olyanok, akik tudatosan használják ezeket. A karakter képes lesz arra, hogy az átlag emberből kiolvassa, mikor hazudik. Emellett azt is felismeri, hogy a másikból mi váltott félelmet, csodálatot vagy milyen egyéb érzelmeket ki, akkor is, ha profi módon próbálja meg ezeket elrejteni.

Név: Krónika ismeret
Ár: 2500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter képes megállapítani egy adott tárgyról, hogy mennyire ritkának minősül, milyen tulajdonságai annak, illetve hogy legendás tárgy-e. Bizonyos esetekben magasabb ritkaságú fegyvereket név szerint is fel tud ismerni, már amennyiben azok rendelkeznek névvel. (Az ezen képességet megvásároló karakter egy mesélőtől kérhet segítséget, hogy állapítsa meg a tárgy valódi tulajdonságait neki) Egy tárgy ismeretlenül is hasznosítható, de ilyenkor a valódi ereje nem derül ki.

Név: Éles hallás
Ár: 2500 váltó
Tanulás: 1500 szó
Leírás: A karakter megtanulja, hogyan figyeljen oda az apróbb neszekre és hangokra, akkor is ha azok elsőre jelentéktelennek tűnnek, ezzel csapdák, suttogás, vagy osonás hangját is képesek meghallani, ami mások fülét már elkerülné. A képességgel rendelkező karaktert csak olyan ellenfél tudja észrevétlenül megközelíteni, aki rendelkezik a Lopakodás képességgel

View user profile

Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum