"Ostobák! Nincs olyan, hogy magányos farkas!"
Kalandorok ritkán járják egyedül a végtelen rónaságokat meg a trollok barlangjait, igen gyakran társulnak hozzájuk különböző útitársak vagy harcostársak. Ezeknek általában két fajtája van:
Harcképes: Olyan társak, akiknek jelentős ereje vagy képzettsége van harc terén, így ütközetek alatt nagy előnyt jelentenek. Belőlük egyelőre egy lehet minden játékosnak. Ide tartoznak a játszható kasztokat megtestesítő NJK-k (Nem Játékos Karakterek), a nagyobb testű vagy veszélyesebb állati társak.
Kiegészítő: Olyan társak, akik egy ütközet alatt leginkább távol maradnak, ám azon kívül szórakoztatóak vagy hasznosak. Ide változatos segítő képességekkel (gyógyítás, javítás) rendelkező NJK-k, kisebb testű vagy kevésbé veszélyes állati társak és a hátasok tartoznak. Ezekből egyelőre kettőt birtokolhat minden játékos.
Speciális esetnek vehetőek a csatalovak, melyek ugyan önmagukban nem képesek harcra (legalább is nem jelentősre), de hatalmas előnyt jelentenek lovasuknak, így harcképes szövetségesnek számítanak. A vezető útjával rendelkező karakter két extra szövetségese bármelyik kategóriába tartozhat.
Az öt értelmes faj közül választott társakat pályázat formájában kell benyújtani, az állati segítőket pedig a megszabott árak kifizetése után lehet igénybe venni. Egyéb nem állati bestiának minősülő fajú társakat szintén pályázattal lehet érvényesíteni.
A szövetségesek is erősödnek útjuk során, akárcsak a kalandor, aki mellett harcolnak. Elfogadását követően minden NJK a játékosával megegyező tapasztalati pontot szerez minden olyan kalandért, élményért, és egyéb játékért, melyben aktívan részt vett. Rendhagyó módon minden szövetséges a nulladik szinten kezd, 0 TP-vel. A maximális elérhető szint számukra az 5. szint. Természetesen a szövetségesek kalandjainak alakulását, valamint a megszerzett TP-t, tárgyakat, képességeket az adatlapon ugyanúgy vezetni kell.
0. szint 0-1000 TP
1. szint 1000-2500 TP
2. szint 2500-4000 TP
3. szint 4000-5500 TP
4. szint 5500-7000 TP
5. szint 7000 TP
A szövetségesek ugyanúgy tanulnak új képességeket is, amikor szintet lépnek. A játékos karakterekhez hasonlóan elfogadásukkor egy személyes passzív képességgel, esetenként egy aktív képességgel indulnak, melyet a pályázatot elfogadó mesélő ad nekik.
A későbbiekben a szövetséges kasztjának egy kiválasztott ágának képességeit veheti fel, szintlépésenként egyet, a szabályoknak megfelelően. Más ágak képességeit nem veheti fel.
A szövetségesek ugyanúgy tanulhatnak képzettségeket, ám ez beleszámít a játékos karakterének limitjébe. Így egy karakter és a szövetségesei összesen annyi képzettséget birtokolhatnak, mint a játékos karakter szintje. A faji alapon elérhető képzettségeket természetesen kezdésnek megkaphatják a szövetségesek is. A faji képességeit minden szövetséges megkaphatja. Ha egy szövetséges mesterképzettséget szeretne magának, teljesítenie kell ugyanazokat a feltételeket, mint kalandortársának.
Fegyverek, varázstárgyak és egyéb felszerelések tekintetében a szövetségesre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a játékos a karakterre.
Reingard Schwarzjäger, vadász
Kalandorok ritkán járják egyedül a végtelen rónaságokat meg a trollok barlangjait, igen gyakran társulnak hozzájuk különböző útitársak vagy harcostársak. Ezeknek általában két fajtája van:
Harcképes: Olyan társak, akiknek jelentős ereje vagy képzettsége van harc terén, így ütközetek alatt nagy előnyt jelentenek. Belőlük egyelőre egy lehet minden játékosnak. Ide tartoznak a játszható kasztokat megtestesítő NJK-k (Nem Játékos Karakterek), a nagyobb testű vagy veszélyesebb állati társak.
Kiegészítő: Olyan társak, akik egy ütközet alatt leginkább távol maradnak, ám azon kívül szórakoztatóak vagy hasznosak. Ide változatos segítő képességekkel (gyógyítás, javítás) rendelkező NJK-k, kisebb testű vagy kevésbé veszélyes állati társak és a hátasok tartoznak. Ezekből egyelőre kettőt birtokolhat minden játékos.
Speciális esetnek vehetőek a csatalovak, melyek ugyan önmagukban nem képesek harcra (legalább is nem jelentősre), de hatalmas előnyt jelentenek lovasuknak, így harcképes szövetségesnek számítanak. A vezető útjával rendelkező karakter két extra szövetségese bármelyik kategóriába tartozhat.
Az öt értelmes faj közül választott társakat pályázat formájában kell benyújtani, az állati segítőket pedig a megszabott árak kifizetése után lehet igénybe venni. Egyéb nem állati bestiának minősülő fajú társakat szintén pályázattal lehet érvényesíteni.
A szövetségesek is erősödnek útjuk során, akárcsak a kalandor, aki mellett harcolnak. Elfogadását követően minden NJK a játékosával megegyező tapasztalati pontot szerez minden olyan kalandért, élményért, és egyéb játékért, melyben aktívan részt vett. Rendhagyó módon minden szövetséges a nulladik szinten kezd, 0 TP-vel. A maximális elérhető szint számukra az 5. szint. Természetesen a szövetségesek kalandjainak alakulását, valamint a megszerzett TP-t, tárgyakat, képességeket az adatlapon ugyanúgy vezetni kell.
0. szint 0-1000 TP
1. szint 1000-2500 TP
2. szint 2500-4000 TP
3. szint 4000-5500 TP
4. szint 5500-7000 TP
5. szint 7000 TP
A szövetségesek ugyanúgy tanulnak új képességeket is, amikor szintet lépnek. A játékos karakterekhez hasonlóan elfogadásukkor egy személyes passzív képességgel, esetenként egy aktív képességgel indulnak, melyet a pályázatot elfogadó mesélő ad nekik.
A későbbiekben a szövetséges kasztjának egy kiválasztott ágának képességeit veheti fel, szintlépésenként egyet, a szabályoknak megfelelően. Más ágak képességeit nem veheti fel.
A szövetségesek ugyanúgy tanulhatnak képzettségeket, ám ez beleszámít a játékos karakterének limitjébe. Így egy karakter és a szövetségesei összesen annyi képzettséget birtokolhatnak, mint a játékos karakter szintje. A faji alapon elérhető képzettségeket természetesen kezdésnek megkaphatják a szövetségesek is. A faji képességeit minden szövetséges megkaphatja. Ha egy szövetséges mesterképzettséget szeretne magának, teljesítenie kell ugyanazokat a feltételeket, mint kalandortársának.
Fegyverek, varázstárgyak és egyéb felszerelések tekintetében a szövetségesre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a játékos a karakterre.
A rendszer kidolgozásáért köszönet Theo Wagnernek.